Kadett B aniversează 50 de ani de existenţă: „Opel Kadett. Das Auto.”

Kadett B aniversează 50 de ani de existenţă: „Opel Kadett. Das Auto.”

După A urmează B, iar în 1965 noua serie Kadett B a înlocuit predecesorul de succes, modelul Kadett A.

Kadett B aniversează 50 de ani de existenţă: „Opel Kadett. Das Auto.”

Rüsselsheim. După A urmează B, iar în 1965 noua serie Kadett B a înlocuit predecesorul de succes, modelul Kadett A. Succesorul primului Kadett postbelic era cu 18 centimetri mai lung, depăşind 4 metri lungime şi era disponibil în trei versiuni de caroserie încă din momentul lansării pe piaţă: sedan cu două sau patru uşi, station wagon CarAvan bineînţeles şi coupé elegant. Eleganţa modelului coupé a fost inspirată în mod evident de modelele fastback precum Chevrolet Chevelle din SUA: partea din spate plată, înclinată a conferit modelului coupé forma dinamică ce promitea viteză. Cele trei orificii de ventilaţie din montantul B au intrat deja în istoria industriei auto: în prezent, aceste modele, cunoscute drept „coupé-uri cu branhii” sunt foarte căutate şi foarte valoroase.

Reducerea cilindreei este o tradiţie la Opel: la început a fost motorul de 1 litru

Pentru a corespunde aspectului sportiv general, puterea a fost, de asemenea, mărită cu 5 cp. Alezajul motorului cu 4 cilindri a fost mărit cu trei milimetri, motorul de 1.078 cm3 dezvoltând o putere de 45 cp. De asemenea, era disponibil un motor S de 1,1 l cu raport de compresie mărit, care dezvolta 55 cp. În 1966, acestuia i s-a alăturat versiunea cu dublu carburator a motorului cu cursă scurtă de 60 cp. Vedeta era motorul cu 4 cilindri de 1,9 litri, ce dezvolta o putere de 90 cp – introdus în 1967 pentru versiunea de raliu a modelului Kadett B – folosit de Rekord C. Acest motor a fost inclus în dotarea modelului Opel Olympia care beneficia deja de numeroase dotări în varianta premium şi care se diferenţia de Kadett prin elemente vizuale precum grila radiatorului care îmbrăca în mod plăcut partea frontală.

În plus faţă de transmisia clasică cu 4 trepte de viteză, începând cu 1968 Kadett era disponibil şi împreună cu o transmisie automată cu trei trepte de viteză, lucru încă neobişnuit la acel moment pentru un autovehicul din clasa sa. Iniţial, transmisia automată cu trei trepte era disponibilă doar împreună cu motoarele de 1,7 şi 1,9 litri; un an mai târziu, cei care achiziţionau modelul Kadett cu motorul de 1,1 l şi 60 cp puteau renunţa la transmisia manuală. La fel de neobişnuită era şi tensiunea de 12 V disponibilă la bordul modelului compact fabricat în Bochum – concurenţa din Köln, Wolfsburg şi München se mulţumea încă cu 6V.

Acum, un model Kadett a fost omologat pentru prima dată în mod oficial ca autovehicul cu cinci locuri. Însă acest lucru era valabil doar în cazul variantelor sedan, modelele coupé rămânând cu patru locuri. Lungimea mărită a constituit un avantaj mai ales la interior, volumul de încărcare al portbagajului crescând cu 12% până la 337 de litri conform standardului VDA (Asociaţia Industriei Auto din Germania).

Kadett B s-a bucurat imediat de succes, peste 105.000 de unităţi părăsind porţile fabricii în primul an. În timp ce astăzi peste 60% din modelele compacte sunt variante station wagon, în trecut, cota de piaţă a modelelor CarAvan era de numai aproximativ 17%. Iar succesul modelului a depăşit graniţele Germaniei, peste 50% din producţia anuală fiind destinată exportului. Kadett putea fi observat pe şoselele din 120 de ţări şi, fără a fi numit oficial un autovehicul global, era un veritabil autoturism internaţional.

Opel intră în lumea sporturilor: Rallye Kadett, un învingător

Cu mult înainte ca VW să intre în clasa GTI, modelul Rallye Kadett lansat în 1966 a fost precursorul tuturor autovehiculelor sport compacte. Coupé-ul impresionant cu capotă negru mat şi dungi a fost iniţial disponibil cu versiunea cu dublu carburator a motorului de 1,1 litri, ce dezvolta o putere de 60 cp, iar din 1967, chiar şi cu o unitate de 1,9 litri. Apropo, capota negru mat nu a fost doar o chestiune de design, scopul acesteia fiind de a bloca reflexia razelor solare care puteau orbi şoferul – o problemă identificată pentru prima oară în cadrul raliurilor de la acea vreme. Motorul de 90 cp accelera modelul coupé până la 170 km/h, iar şasiul sport asigura un plus de siguranţă.

Datorită caracteristicilor sportive şi performanţelor foarte bune la conducere, modelul Rallye Kadett reprezenta o bază excelentă pentru sporturile practicate de amatori. A atras atenţia atât pe plan intern, cât şi în străinătate, datorită victoriilor obţinute pe toate tipurile de circuite. Lista victoriilor este aproape nesfârşită: autovehiculul Rallye Kadett fiabil şi rentabil a fost încununat de succes în raliul Stuttgart–Lyon–Charbonnières, raliul Hessen, Raliul Trifels şi Tour de Luxembourg. Tuner-ul Opel, Günther Irmscher, a câştigat Tour d’ Europe în 1967. În acelaşi an, Kadett a obţinut cea mai mare victorie de până în acel moment: echipa Lambart/Vogt a câştigat raliul de la Monte Carlo în clasa din care făcea parte. Statisticile din 1968 arată cât de cunoscut şi cât succes a avut Rallye Kadett în sporturile cu motor de la acea vreme: a obținut 222 de victorii la clasa sa, plus 345 de medalii de aur şi 287 de medalii de argint dintr-un total de 238 de evenimente.

Pentru individualişti: fratele elegant al modelului Opel Kadett este denumit Olympia

Opel a fost din nou un pionier în materie de autovehicule de nişă cu modelul Olympia A, bazat pe Kadett B. „Olympia reprezintă utilizarea consecventă a conceptului de succes Kadett la un nivel mai înalt”, se putea citi în comunicatul de presă Opel de la acea vreme. „Având aceleaşi dimensiuni exterioare compacte, Olympia convinge printr-o performanţă de conducere superioară, precum şi printr-un nivel de echipare şi un grad de confort excepţionale.” S-a dovedit că producătorul auto din Rüsselsheim avea dreptate: între 1967 şi 1970, peste 80.000 de clienţi au achiziţionat modelul Olympia A. Coupé-ul de lux era disponibil în variante de 60, 75 sau 90 cp, iar dotările îmbunătăţite includeau mochete şi un panou de instrumente capitonat, „cu aspect veritabil de lemn”. Grila radiatorului modificată care ajungea până la aripi cu ornamente cromate, farurile dreptunghiulare şi geamurile din spate de dimensiuni mari constituie îmbunătăţirile vizuale aduse exteriorului.

Cariera modelului Kadett B s-a încheiat în iulie 1973, după ce au fost fabricate 2,6 milioane de modele. Gama diversă de variante şi numeroasele posibilităţi de stilizare au constituit un reper pentru industria auto. Iar cu modelul Rallye Kadett, Opel a pus bazele segmentului autovehiculelor sport compacte pentru publicul larg.

luni, 20 iulie 2015 - Opel Erebus ★ ★ ★ ★ ★

Adresa sediului Erebus

Str. Ioan Bianu nr. 47
Sector 1, Bucuresti

Telefon

031 005 OPEL
      031 005 6735
0740 EREBUS
      0740 373 287

E-mail

office@opel-erebus.ro





Link-uri recomandate



Opel