- Puternic: motor turbo de 1,6 litri cu putere de 152 kW/207 cp şi cuplu de 280 Nm
- Rapid: accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 6,8 secunde, viteza maximă este de 230 km/h
- Uimitor: testat pe circuitul Nürburgring, aspect veritabil de turism, cu pachet performance
- Competitiv: disponibil pentru doar 19.340 de euro cu TVA
Rüsselsheim/Bilbao. După ce și-a sărbătorit recent cu succes premiera mondială la Salonul Auto de la Geneva, noul Corsa OPC este gata pentru a porni la drum. Cel mai rapid membru al noii generații Corsa combină atletismul fără compromis cu adecvarea remarcabilă la utilizarea cotidiană. Modelul de aproximativ patru metri impresionează prin cuplu ridicat, 207 CP, un motor turbo de 1.6 litri, manevrare facilă și, nu în ultimul rând, prin aspectul său sportiv. Cu toate acestea, nici interiorul spațios binecunoscut la Corsa, nici confortul au avut de suferit. Cea mai recentă prezență în familia OPC este disponibilă la comandă acum de la 19.340 de euro cu TVA în România.
„Modelele noastre OPC reprezintă vârful de lance dinamic al gamelor noastre de autovehicule. Acestea reflectă tradiţia sportivă a Opel şi întruchipează ingineria germană, designul emoţionant şi dinamica de conducere distinctă. Noul Corsa OPC dovedeşte cât de sus au ridicat ştacheta inginerii în segmentul autovehiculelor sportive de mici dimensiuni. El arată ce poate pe drumuri de munte cu serpentine şi chiar pe pista de curse. Este atât de distractiv încât nu veţi mai dori să coborâţi de la bord. Tipic OPC – pasiune pură,” a declarat entuziasmat Dr. Karl-Thomas Neumann, CEO Opel Group, după ce a terminat ultimele ture rapide de calibrare ale noului Corsa OPC la Centrul de testare Opel din Dudenhofen.
Design OPC: prezență puternică
Păstrând tradiţia OPC, vârful de gamă Corsa poate fi imediat identificat ca un membru veritabil al Opel Performance Center (Centrul de Performanţă Opel) – Rüsselsheim. Pe lângă noua vopsea albastru flash disponibilă exclusiv pentru modelul OPC, Corsa se poate mândri şi cu un nou design al părţii frontale, cu prize de aer mari noi. Deschiderile de sub faruri marcate de cadre din aluminiu creează o legătură specială cu fratele sportiv mai mare al Corsa OPC, modelul Astra OPC. Pe faţa capotei distinctive se află o uşoară adâncitură, care îi conferă în plus modelului Corsa OPC o notă vizuală de agilitate. Părţile laterale au forme dinamice, iar ornamentele îndrăzneţe ale pragurilor laterale creează conexiunea adecvată cu partea din spate.
Designul sportiv fără compromisuri al modelului Corsa OPC se continuă atunci când este privit din spate. Spoilerul montat pe hayon este disponibil în două variante, un spoiler spate subtil oferit standard şi unul mult mai expansiv, care asigură o deportanţă şi mai mare pe puntea spate. Sistemul de evacuare Remus cu două ţevi de eşapament şi un difuzor în jurul acestora adaugă note sportive suplimentare, atât vizuale cât şi sonore, care devin evidente odată ce apăsaţi pedala de acceleraţie. Interiorul creează, de asemenea, o ambianţă sportivă. Scaunele performante Recaro, care le asigură pasagerilor susţinere laterală optimă, chiar şi în cea mai solicitantă succesiune de viraje, ies în evidenţă.
Volanul îmbrăcat în piele, cu secţiune inferioară plată, măciulia schimbătorului OPC şi pedalele sport, împreună cu instrumentele caracteristice din configuraţia OPC completează interiorul.
1.6 Turbo ECOTEC: 207 cp şi până la 280 Nm
Sub capotă, motorul pe benzină supraalimentat de 152 kW/207 cp al noii generații Corsa OPC abia aşteaptă să intre în acţiune. Motorul OPC de 1,6 litri generează un cuplu maxim de 245 Nm între 1.900 şi 5.800 rpm, iar cu funcţia de amplificare sunt disponibili încă 35 Nm, atunci când este nevoie. Puterea OPC este transferată către roţile din faţă cu ajutorul unei transmisii cu şase trepte de viteză, care are curse de comutare scurte şi rapide. Astfel, noul Corsa OPC ajunge de la 0 la 100 km/h în doar 6,9 secunde şi face tranziţia de la 80 la 120 km/h în treapta a cincea de viteză în 6,6 secunde. Autovehiculul poate atinge o viteză maximă de 230 km/h. În ciuda performanţelor sportive, consumul de carburant atinge un nivel respectabil de 7,5 litri la 100 kilometri în regim mixt, rezultând emisii de CO2 de 174 g/km.
Şasiu sport FSD: mereu pe frecvenţa potrivită
Pentru a transfera puterea pe drum în cel mai bun mod posibil, inginerii Opel au făcut echipă cu specialişti de la Koni pentru a dezvolta un şasiu cu amortizare inovatoare. Noua tehnologie de frecvenţă selectivă la amortizare (FSD) permite forțelor amortizoare să se adapteze la frecvența mașinii, permițând un echilibru între sportivitate și un nivel adecvat de confort. Și celelalte componente ale șasiului au fost calibrate în consecință. Corsa OPC este mai joasă cu 10 milimetri faţă de fraţii săi de gamă. Un sistem electronic de stabilitate de ultimă generație permite selectarea mai multor moduri de funcționare pentru ESP și controlul tracțiunii (TC). În modul Competiție, de exemplu, controlul tracțiunii nu este activ, în timp ce ESP-ul acorsă Corsa OPC o zonă mai mare de manevră.
Șoferii experimentați pot chiar dezactiva complet ESP atunci când vor să împingă mașina la limită pe pista de curse. Sistemul de direcţie nou dezvoltat reacţionează mai rapid şi mai precis şi le oferă şoferilor OPC un feedback mult mai bun.
Pachet performance: spirit de curse veritabil pentru utilizare pe şosele
Şoferii care îşi doresc chiar mai mult spirit sportiv pot apela la pachetul performance. Acesta include un diferenţial mecanic multi-disc produs de Drexler, jante de 18 inch cu pneuri Michelin cu aderenţă sporită şi o configuraţie şi mai sportivă a şasiului. În plus, Corsa OPC cu pachetul performance include sistemul de frânare Brembo de înaltă performanţă cu discuri de frână de 330 milimetri pe puntea faţă care asigură o decelerare optimă. Cu ajutorul pachetului Performance, Corsa OPC devine un atlet veritabil care poate face faţă atât solicitărilor junglei urbane, cât şi celor de pe pista Green Hell: deși știu că noul Corsa OPC va petrece ceva timp în traficul din oraș, inginerii s-au asigurat prin dezvoltarea și testele de pe circuitul Nürburgring că poate face față celei mai dure piste de curse din lume.