Începutul unei noi ere: proiectat pornind de la o coală albă de hârtie, conform noii filozofii Opel
Eficiență pură: mai ușor cu până la 200 de kilograme și motoare ultramoderne
Rentabil: liderul clasei în ceea ce privește costul total de proprietate, prețuri atractive
Design atletic inteligent: dimensiuni mai compacte, mai confortabil la interior
Conectivitate extraordinară: Opel OnStar și noua generație IntelliLink
Premieră în clasa sa: iluminarea inteligentă cu matrice IntelliLux LED®
Sisteme de asistență inteligente: tehnologii de asistare a șoferului la nivel premium
Wellness 2.0: scaune ergonomice AGR cu funcție de masaj și ventilație
Rüsselsheim/Bratislava. Opel și modelele din clasa compactă – această poveste specială de succes începe cu Kadett în 1936 și va fi continuată cu noul Astra, cea de-a unsprezecea generație de autovehicule Opel din clasa compactă. Până în acest moment, pe porțile fabricilor au ieșit 24 de milioane de unități Kadett și Astra din clasa compactă. Premiera mondială a vedetei Opel de la Salonul Auto de la Frankfurt (17-27 septembrie) a marcat începutul unui nou capitol din istoria celui mai bine vândut model.
Concomitent, a marcat și începutul unui nou capitol din istoria companiei: noua generație Astra este primul model dezvoltat pe baza noilor priorități și obiective stabilite de către dr. Karl-Thomas Neumann, CEO al Opel Group și prin strategia DRIVE!2022. Noul Astra se bazează pe o arhitectură ușoară complet nouă, este propulsat exclusiv de cea mai recentă generație de motoare și permite o conectivitate ultramodernă datorită funcției de integrare a smartphone-urilor și asistentului personal de service și conectivitate Opel OnStar. Noul Astra va continua tradiția Opel de a introduce în segmentul compact caracteristici disponibile doar în segmentele superioare.
Nou-venitul ilustrează, de asemenea, filozofia de design Opel, datorită designului sculptural și liniilor fluide. În plus, arată mai dinamic și mai suplu ca niciodată. Pe scurt: noul Astra combină eficiența cu eleganța și va redefini clasa compactă datorită inovațiilor sale de top – în varianta cu 5 uși sau Sports Tourer care a debutat, de asemenea, la Salonul Auto de la Frankfurt și care va fi lansată pe piață în lunile viitoare.
„Noul Astra va continua tradiția Opel de a pune inovațiile din segmentele superioare la dispoziția unui public mai larg. Concomitent, va marca începutul unei noi ere în cadrul Opel și reprezintă un salt uriaș. Inginerii noștri au proiectat autovehiculul pornind de la o coală albă de hârtie, având întotdeauna în vedere trei obiective: eficiență, conectivitate și dinamism”, a afirmat dr. Karl-Thomas Neumann, CEO al Opel Group. „Noul Astra este cu până la 200 de kilograme mai ușor față de predecesorul său, iar acest lucru este evident imediat dacă privim designul atletic. Dimensiunile au scăzut, însă spațiul și confortul au crescut considerabil. Sub capotă, veți găsi doar motoare de ultimă generație. Numeroasele tehnologii și sisteme de asistență din segmentele superioare îmbunătățesc confortul și siguranța pasagerilor Astra, iar asistentul personal de service și conectivitate Opel OnStar, funcția de ultimă oră de integrare a smartphone-urilor și iluminarea adaptivă revoluționară, cu matrice de LED-uri, IntelliLux LED® deschid calea.”
Sub capota fiecărui model Astra nou poate fi găsit un membru al portofoliului de motoare complet noi, cu puteri cuprinse între 70 kW/95 cp și 147 kW/200 cp. Toate motoarele diesel și pe benzină cu cilindree cuprinsă între 1,0 și 1,6 litri au trei lucruri în comun: acestea combină cel mai înalt nivel de eficiență cu reacții excelente și rulare uniformă – nu degeaba motoarele turbo diesel din cea mai recentă generație Opel sunt cunoscute drept motoare silențioase.
Noul Astra are sub capotă un motor pe benzină de 1,4 litri, cu o putere de 74 kW/100 cp, fabricat în întregime din aluminiu. Motorul turbo 1.0 ECOTEC cu injecție directă și trei cilindri, care dezvoltă 77 kW/105 cp, este de asemenea disponibil. În combinație cu transmisia manuală automatizată Easytronic 3.0, noul Astra are emisii de doar 96 de grame de CO2 pe kilometru și consumă doar 4,2 litri de benzină la 100 km în regim mixt, fiind astfel unul dintre autovehiculele de top cu motor pe benzină din clasa compactă în ceea ce privește economia de carburant și emisiile. De asemenea, motorul turbo 1.4 ECOTEC cu injecție directă, complet nou, va avea debutul pe noul Astra.
Motorul cu patru cilindri este disponibil cu o putere de 92 kW/125 cp sau de 110 kW/150 cp și asigură un cuplu maxim de până la 245 Nm. Face parte din aceeași familie ca motorul cu trei cilindri mai mic, dar totuși puternic și aduce simultan o scădere a greutății autovehiculului datorită faptului că este construit integral din aluminiu. În funcție de putere, consumul de carburant poate fi redus până la 4,9 litri la 100 km (114 g de CO2 pe km).
Motorul turbo 1.6 ECOTEC cu injecție directă, cu o putere de 147 kW/200 cp și un cuplu impresionant de 300 Nm (prin activarea funcției de amplificare) va fi cel mai puternic motor pe benzină disponibil pentru Astra. Accelerarea medie de la 80 la 120 km/h în treapta a cincea se realizează în doar 7,5 secunde, viteza maximă ce poate fi atinsă fiind de 235 km/h (date preliminare).
Motorul 1.6 CDTI este disponibil cu 3 niveluri de putere între 70 kW/95 cp și 100 kW/136 cp și generează un cuplu maxim de 320 Nm. În combinație cu transmisia manuală standard cu șase trepte de viteză, emisiile de CO2 sunt mereu sub 100 de grame pe kilometru. Campionul actual al eficienţei din familia noului Astra este unitatea de 81 kW/110 cp, cu un consum de carburant de doar 3,4 litri şi emisii de CO2 de 90 de grame.
Pentru noul Astra sunt disponibile trei tipuri de transmisie: transmisiile manuale cu cinci și șase trepte de viteză, transmisia manuală automatizată Easytronic 3.0 și transmisia automată cu șase trepte de viteze și nivel foarte redus de frecare. Transmisia automată cu șase trepte de viteză este disponibilă în combinație cu motorul turbo pe benzină de 1,4 litri, care dezvoltă o putere de 110 kW/150 cp, precum și împreună cu motorul diesel 1.6 CDTI de 100 kW/136 cp.
Cu toate acestea, eficiența extraordinară propusă de noul Astra nu este legată doar de tehnologiile inovatoare privind trenul de rulare. Datorită metodelor ultramoderne de producție și materialelor de înaltă calitate, nivelul de calitate este excelent – aspecte care au impact pozitiv asupra costului total de proprietate, criteriu cu privire la care noul Astra stabilește standardele în clasa sa.
Modelul pentru cea de-a unsprezecea generație de autovehicule Opel din clasa compactă a fost conceptul vizionar Monza prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt, din 2013. Acesta a oferit o avanpremieră a ceea ce se poate aștepta de la viitoarele modele Opel și reflectă eficiența cu fiecare componentă și caracteristică de design. Noul Astra respectă întocmai această viziune. În funcție de model și nivelul de echipare, noul Astra va fi cu până la 200 de kilograme sau cu cel puțin 120 de kilograme mai ușor decât predecesorul său. Arhitectura complet nouă a autovehiculelor joacă un rol major în ceea ce privește reducerea greutății.
Fiecare componentă a fost concepută cu un design compact, folosind materiale ușoare. Numai greutate caroseriei a fost redusă cu 77 de kilograme (cu peste 20%). În plus, măsurile privind șasiul au avut ca urmare o reducere suplimentară a greutății cu 50 de kilograme.
Oțelurile ultrarezistente, cu greutate redusă, sub-cadrele compacte, precum și reducerile de greutate pe puntea față și spate contribuie la acest rezultat. În plus, inginerii nu au optat pentru acoperirea completă a părții inferioare a caroseriei, ci s-au orientat către elemente ale șasiului și ale trenului de rulare optimizate aerodinamic. Alte exemple privind optimizarea dimensiunilor și reducerea greutății sunt consolele mai scurte din față și spate, precum și sistemul de evacuare mai ușor cu 25%.
Rezultatele acestui program de fitness: îmbunătățirea agilității și confortului la conducere. Pe scurt, noul Astra este mai distractiv de condus ca niciodată.
Designul noului Astra demonstrează clar eficiența care constituie esența autovehiculului. Evoluția filozofiei de design Opel „Măiestria sculpturală întâlnește precizia germană” garantează că noul Astra va avea o înfățișare mai ușoară, mai atletică. Conceptul vizionar Monza a fost încă o dată sursa de inspirație. Eficiența pură este exprimată în interpretarea suplă și atletică a formelor sculpturale tipice Opel. Spațiul generos de la interiorul Monza este, de asemenea, o caracteristică a noului Astra, ocupanții putându-se bucura de spațiu suplimentar pentru picioare și cap, în ciuda faptului că autovehiculul este mai mic decât predecesorul.
Cu o lungime totală de 4,37 metri, este cu aproape 50 de milimetri mai scurt decât predecesorul său, în timp ce lăţimea a fost redusă cu 5 milimetri, până la 1,81 metri (fără oglinzile de pe portiere). De asemenea, cu o înălţime de 1,48 metri, autovehiculul este mai mic cu 25 de milimetri. Deşi ampatamentul modelului Astra a fost redus cu doi centimetri, spaţiul interior a crescut. În combinaţie cu scaunele nou proiectate, pasagerii din spate se pot aştepta la un spaţiu pentru picioare mai mare cu 35 de milimetri, îmbunătăţind confortul în timpul deplasării şi senzaţia de spaţiu. Iar şoferul se poate bucura de 22 de milimetri suplimentari de spaţiu pentru zona capului.
Este evident că dimensiunile mai suple au impact asupra caracterului aerodinamic şi eficienţei, noul Astra având un coeficient aerodinamic mediu mai mic de 0,30. Cel mai aerodinamic model are un coeficient aerodinamic de 0,285, cu 0,040 puncte mai puţin decât cel mai aerodinamic model precedent, ceea ce reprezintă o valoare extraordinară pentru un hatchback.
„Am dorit ca designul noului Astra să continue evoluţia filozofiei noastre de design: măiestria sculpturală întâlneşte precizia germană. Acesta are legături puternice cu conceptul Monza, cu o caroserie atletică, suplă, sculpturală care comunică dinamism şi uşurinţă. Este mai mic la exterior, însă mai mare la interior, iar astfel este scoasă în evidenţă concentrarea pe nivelul ridicat de eficienţă. Toate elementele de design, cum ar fi modul în care grila se îmbină perfect cu farurile, montantul C separat dinamic şi suprafeţele întinse pe părţile laterale ale caroseriei sprijină efectul vizual care face ca noul Astra să pară mai coborât, mai lung şi mai lat, oferind în acelaşi timp spaţiu interior excelent. Per total, designul reflectă mesajele cheie ale noului Astra: mai suplu, mai uşor, mai eficient, mai dinamic”, afirmă Vicepreşedintele Design Opel, Mark Adams.
În ceea ce priveşte partea din faţă, echipa de design Opel a dorit să facă Astra să pară cât mai lat posibil, pentru a-i da o postură dinamică, joasă. Simbolul Opel integrat în centrul barei cromate a grilei radiatorului şi lama caracteristică prelungită spre spate garantează că noul Astra va putea fi recunoscut imediat ca un membru al familiei Opel. Farurile faţă foarte elegante, cu aspect dinamic şi sportiv, se integrează perfect în deschiderea grilei radiatorului, asigurând o imagine distinctivă. Cel mai important motiv de design este montantul C „invizibil” care creează impresia de acoperiş plutitor, făcând în acelaşi timp autovehiculul să pară mai alungit şi mai coborât, asigurându-i o caracteristică de design inovatoare.
Capacul portbagajului sculptat dramatic leagă vizual lămpile spate pentru a crea impresia unui autovehicul mai suplu, mai lat şi mai coborât, subliniind eficienţa aflată la baza modelului Astra.
Interiorul noului Astra accentuează din nou filozofia de design Opel, „măiestria sculpturală întâlneşte precizia germană”. Formele sculptate elegant sunt combinate cu materialele premium şi claritatea funcţională: comutatoarele şi butoanele de comandă sunt reduse la minimum, pentru a sprijini eficienţa şi uşurinţa de utilizare, aspecte esenţiale pentru modelul Astra. Piesa centrală a interiorului noului Astra o reprezintă sistemul premiat IntelliLink. Amplasarea sistemului a fost aleasă cu atenţie, pentru a asigura atât o vizibilitate ideală a afişajului, cât şi pentru a fi uşor de accesat şi utilizat.
„Interiorul reprezintă o combinaţie de forme dinamice, sculpturale, materiale premium şi concentrarea absolută asupra calităţii şi măiestriei execuţiei. Am integrat perfect elemente de decor pe întreaga lungime, mărginite de tăişul caracteristic, pentru a accentua vizual lăţimea, spaţiul şi eficienţa interiorului”, a adăugat Mark Adams.
Toate modelele noi respectă următorul principiu: Opel popularizează tehnologiile şi inovaţiile din segmentele superioare şi face inovaţiile accesibile. De exemplu, în domeniul conectivității. Următoarea generaţie Astra reprezintă primul model Opel nou care va fi disponibil încă de la lansare împreună cu Opel OnStar. Asistentul personal de service şi conectivitate este un înger păzitor timp de 365 de zile pe an şi este disponibil prin simpla apăsare a unui buton. Dacă se declanşează un airbag, Opel OnStar va fi alertat automat şi va contacta serviciile de urgenţă. În plus, OnStar va transforma noul Astra într-un hotspot Wi-Fi 4G LTE mobil. Pot fi conectate simultan până la şapte dispozitive, de la tablete la smartphone-uri.
În plus, două versiuni ale noii generaţii de sisteme de infotainment IntelliLink vor debuta la bordul Astra. În premieră, IntelliLink va aduce universul smartphone-urilor în autovehicul prin intermediul Apple CarPlay şi Android Auto. Fiecare sistem se bazează pe caracteristicile smartphone-urilor care sunt cele mai folosite de utilizatori.
Iluminarea inteligentă cu matrice cu LED-uri IntelliLux LED® din dotarea noului Astra este o caracteristică de siguranţă complet nouă. Noua generaţie de sisteme de iluminare inovatoare cu matrice completă cu LED-uri permite conducerea cu fază lungă, fără orbire în afara localităţilor şi va fi disponibilă în premieră în clasa compactă, în cadrul modelului Astra. Compus din segmente de 16 LED-uri – opt pe fiecare parte a autovehiculului – noul sistem cu matrice cu LED-uri adaptează automat şi în permanență lungimea şi distribuţia fasciculului luminos la fiecare situaţie din trafic. Atunci când camera detectează surse de lumină de la autovehicule care se deplasează din sens opus sau în faţă, sunt dezactivate LED-urile individuale din zona relevantă, „eliminând” pur şi simplu iluminarea zonei din jurul autovehiculelor. Restul drumului şi zonele din jur rămân puternic iluminate. Datorită acestui grad de precizie şi adaptare, iluminarea cu matrice cu LED-uri duce tehnologia de iluminare la nivelul următor.
(consultați Capitolul 6: IntelliLux LED®)
În afară de Opel OnStar şi IntelliLux LED®, ambele unice în cadrul segmentului compact, posesorii modelului Astra pot utiliza o serie de sisteme suplimentare de siguranţă, asistenţă pentru şofer şi de confort, care pot fi comune în segmentele superioare, dar care ies în evidenţă în cazul autovehiculelor compacte. Noua generaţie a camerei video frontale Opel Eye care va debuta pe noul Astra asigură îmbunătăţiri semnificative: asistentul pentru recunoaşterea indicatoarelor rutiere combină imaginile înregistrate de cameră cu informaţiile sistemului de navigaţie integrat pentru a furniza recomandări de conducere şi mai precise.
Avertizarea privind părăsirea benzii de circulaţie este completată de asistentul pentru menţinerea benzii de circulaţie cu corectare automată a manevrelor, în cazul în care şoferul părăseşte accidental banda de circulaţie. Funcţiile privind păstrarea unei distanţe sigure faţă de autovehiculele din faţă au fost, de asemenea, îmbunătăţite. Sistemul de avertizare privind o coliziune frontală care avertizează şoferul cu privire la pericolele posibile include acum LED-uri reflective în parbriz, în plus faţă de semnalele acustice şi pictogramă. Dacă reacţia şoferului la o alertă nu este suficientă, sistemul sporeşte forţa de frânare (Sistemul integrat de asistenţă la frânare) sau frânează automat autovehiculul (frânare de urgenţă independentă), ajutând astfel la evitarea sau reducerea severităţii accidentelor la viteze relativ scăzute (peste 8 km/h şi sub 80 km/h – la viteze sub 40 km/h, sistemul poate realiza o frânare completă). Un alt sistem de avertizare care sporeşte siguranţa cu pictograme LED şi un semnal acustic, asistentul pentru monitorizarea unghiului mort lateral cu alarmă foloseşte senzori cu ultrasunete pentru a identifica obstacolele ascunse vederii şoferului pe o rază de 3 metri pe fiecare parte şi în spatele autovehiculului.
Tempomatul/limitatorul de viteză sporeşte confortul, permiţându-i în acelaşi timp şoferului să se asigure că viteza se află mereu în limitele impuse de şofer. Sistemul avansat de asistenţă la parcare face posibilă parcarea automată a autovehiculului prin apăsarea unui buton, în timp ce camera video pentru marşarier se activează de îndată ce este cuplată treapta de marşarier.
Scaunele ergonomice testate şi certificate de AGR (Campania pentru un spate sănătos) care au fost proiectate recent sunt extraordinare. Acestea continuă tradiţia Opel de a produce scaune ergonomice, excelente, care acum sunt prevăzute cu funcţii suplimentare de confort. Noul Opel Astra va oferi scaune reglabile în 18 direcţii pentru şofer. Acestea au o funcţie de masaj, ventilaţie şi reglaje pentru suportul lateral – o combinaţie unică în clasa compactă. Iar pasagerii din spate se pot aştepta la mai mult confort ca înainte: în afară de spaţiul suplimentar pentru picioare, cele două scaune laterale încălzite din spate sunt disponibile opţional.
Astfel, modelul Opel Astra complet nou este nu doar mai uşor, mai aerodinamic, mai agil şi mai eficient ca niciodată, ci şi mai sigur, mai confortabil şi mai modern. Noul Astra reprezintă calea Opel către viitor.