- Zvelt: cu până la 200 de kilograme mai ușor
- Agil, frugal și tăcut: disponibil numai cu motoarele Opel de nouă generație
- Design inteligent: dimensiuni exterioare mai mici, mai spațios și mai confortabil la interior
- Conectivitate remarcabilă: primul model complet nou cu Opel OnStar
- Debut în infotainment: IntelliLink R 4.0 compatibil cu Apple Auto și Android CarPlay
- Premieră în segment: matrice inteligentă complet-LED IntelliLux LED®
- Ajutor inteligent: tehnologii și sisteme de asistență din segmente superioare
- Scaune wellness: funcție de masaj, ventilație și reglare pe lățime
Rüsselsheim. Opel și modelele din clasa compactă: această poveste de succes începe cu Opel Kadett în 1936 și va fi continuată de noul Astra, a unsprezecea generație a compactei de la Opel. Până în prezent, 24 de milioane de mașini din clasa compactă, Kadett și Astra, au ieșit de pe porțile fabricilor. Acum, Opel este pregătit să adauge un nou capitol la istoria bestseller-ului său. Următoarea generație Astra se bazează pe o arhitectură ușoară complet nouă, care fi condusă doar de motoare de ultimă generație, noul Astra aducând caracteristici cunoscute anterior numai în segmentele superioare. Designul suplu face ca noul Astra să arate mai atletic decât oricând.
Pe scurt, noul Astra combină eficiența cu eleganța și va redefini clasa compactă prin inovațiile sale. Noul Opel Astra își va celebra premiera mondială la Salonul Auto Internațional de la Frankfurt din această toamnă (17-27 septembrie).
„Trei valori sunt decisive pentru noul Astra – eficiență, inovație și performanță dinamică”, a declarat Dr. Karl-Thomas Neumann, CEO Opel Group. „Inginerii noștri l-au dezvoltat de pe proverbiala foaie albă de hârtie. Noul Astra este cu până la 200 kg mai ușor decât predecesorul său, iar designul său atletic face aceast lucru vizibil și la exterior. Dimensiunile sunt mai mici, dar atât spațiul, cât și confortul au crescut considerabil. Sub capotă, Astra va avea numai motoare de ultimă generație. Numeroase tehnologii și sisteme de asistență din segmentele superioare vor spori confortul și siguranța pasagerilor Astra, în frunte cu asistenul nostru personal în conectivitate și servicii, Opel OnStar, integrarea ultra-modernă a telefonului și noua matrice complet LED inovatoare IntelliLux.”
Economii acolo unde contează: noua arhitectură a vehicului
Mai ușoar, mai frugal, mai agil și, în același timp, chiar mai confortabil – noul Opel Astra îndeplinește toate aceste cerințe datorită programului său de fitness de succes. Vizionarul Monza Concept, prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt 2013, a fost mentorul celei de unsprezecea generații a modelului compact Opel. Potrivit Dr. Karl-Thomas Neumann, fiecare element și fiecare caracteristică de design a conceptului Monza reflectă eficiența. Noul Astra urmează riguros această viziune. În funcție de model și de nivelul de echipare, va fi cu până la 200 kg – dar cel puțin 120 kg – mai ușor decât predecesorul său. Arhitectura complet nouă a vehicului joacă un rol major în reducerea greutății.
Fiecare componentă are un design compact și integrează materiale ușoare. Doar greutatea caroseriei a fost redusă cu 20 la sută, de la 357 la 280 kilograme. Măsuri suplimentare, legate de șasiu, au dus la încă 50 de kilograme reduse.
Rezultatul final al acestui program de fitness: agilitatea și confortul la conducere sunt îmbunătățite în noul Astra. Mașina este mult mai receptivă și oferă o experiență generală mult mai directă la condus. Pe scurt, noul Astra este mult mai distractiv la condus decât oricând înainte.
Doar ce-i mai bun: cel mai nou portofoliu de propulsoare
Motorul de pe noul Opel Astra susține această afirmație. Sub capota fiecărui nou Astra va putea fi găsit un membru al portofoliului complet nou de motoare. Puterile variază de la 70 kW / 95 cp la 147 kW / 200 CP. Toate motoarele diesel și benzină cu o cilindree de până la 1,6 litri au trei lucruri în comun: combină cea mai mare eficiență cu o reacție excelentă și funcționare lină.
Motorul 1.6 CDTI cu o gamă largă de puteri ce încep de la 70 kW / 95 CP acoperă oferta diesel, în timp ce 1.0 ECOTEC Turbo cu injecție directă (77 kW / 105 CP) este motorul pe benzină de la nivelul de bază. Punctul culminant din portofoliul de motorizări al Astra este noul 1.4 ECOTEC Turbo cu injecție directă, o unitate cu patru cilindri din aceeași familie ca și motorul mai mic, dar puternic de un litru cu trei cilindri. Motorul complet din aluminiu debuteză cu 107 kW / 145 CP. Acesta impresionează prin răspunsul dinamic și performanță superioară, în timp ce realizează reducerea consumului de combustibil. Motorul livrează un cuplu maxim de până la 250 Nm foarte devreme. Puterea maximă este disponibilă între 1.800 și 4.000 rpm – condiții perfecte pentru plăcerea condusului în combinație cu eficiența. În baza construcției sale, noul 1.4 ECOTEC Turbo cu injecție directă adaugă mai puțină greutate mașinii. Doar blocul motor din aluminiu cântărește cu zece kilograme mai puțin decât blocul de oțel forjat al actualului turbo de 1.4 litri.
Designul atletic întâlnește spațiul: simbioza perfectă Astra
Și designul noului Astra redă eficiența și, încă o data, conceptul Monza a fost mentorul. Evoluția filosofiei de design Opel, „măiestria sculpturală întâlnește precizia germană”, asigură că noul Astra atrage privirea printr-un aspect mai ușor, mai atletic în loc de o prezență musculoasă. Logo-ul Opel Blitz amplasat în centrul barei cromate pe grilă și „lama” caracteristică ce urcă spre spate fac ca noul Astra să fie imediat recunoscut ca un membru al familiei Opel. Farurile se topesc în grila radiatorului, pentru a forma o unitate grafică. Cel mai semnificativ element de design, stâlpul C divizat, crează impresia unui acoperiș plutitor.
Interacțiunea dintre lumină și umbră este accentuată de bara transversală orizontală de deasupra logo-ului, ce leagă luminile din spate. Noul Opel Astra nu doar pare mai mic, ci chiar este mai mic. Cu o lungime totală de 4,37 metri este cu aproape cinci centimetri mai scurt decât predecesorul său. Cu o înălțime de 1,46 metri este, de asemenea, cu 2,6 centimetri mai mic. Evident, dimensiunile au un impact asupra aerodinamicii și eficienței, noul Astra având un coeficient aerodinamic de sub 0.30.
Mai mic la exterior, dar mai mare pe dinăuntru – inginerii Opel sunt responsabili pentru închiderea cu succes a acestui cerc. Ampatamentul a fost redus cu doi centimetri, dar valoarea spațiului interior a crescut. În combinație cu scaunele nou proiectate, pasagerii din spate se pot bucura de o suplimentare de 35 de milimetri la picioare. În plus, distanța dintre scaunele din față și spate a fost crescută – aceasta îmbunătățește confortul la drum și senzația de spațiu. Cabina de înaltă calitate și panoul de instrumente transferă perfect estetica designului exterior la interior, aducând astfel o nouă generație a designului interior, introdusă pe noul Astra. Acesta se caracterizează printr-o imagine mai clară, de asemenea reflectată de numărul redus al elementelor de control și butoanelor, împreună cu ecranul tactil color de dimensiune mare.
Ajutor și asistență non-stop: conectivitate remarcabilă cu Opel OnStar
Toate modelele noi aderă la acest principiu: Opel democratizează tehnologiile și inovațiile din segmente superioare, Opel face inovații accesibile. De exemplu, în conectivitate, următoarea generație Astra este primul nou model Opel care va fi disponibil cu asistentul personal de conectivitate și servicii Opel OnStar, încă de la lansare. Opel OnStar va fi introdus în Europa începând cu august 2015, inițial pe un număr de 13 piețe. În plus, noua generație a sistemului infotainment IntelliLink își va sărbători debutul pe Astra. Cum acesta este compatibil cu Android Auto și Apple CarPlay, va facilita aducerea universului smartphone în mașină – o premieră în segmentulul din care face parte Astra.
Fiecare sistem construiește pe caracteristicile pe care utilizatorii de smartphone-uri le folosesc cel mai mult. Android Auto este construit în jurul Google Maps, Google Now și abilitatea de a vorbi cu Google, precum și pe ecosistemul de aplicații care include WhatsApp, Skype, Google Play Music, Spotify. O listă completă de aplicații suportate sunt disponibile la Android.com/auto.
Apple CarPlay preia caracteristicile iPhone pe care șoferii și-ar dori să le acceseze în timp ce conduc și le transferă pe ecranul din vehicul într-o manieră inteligentă, simplă. Aceasta permite șoferilor să efecteze apeluri, să trimită și să primească mesaje și să asculte muzică, totul direct prin touchscreen sau prin voce, via Siri. Apple CarPlay permite aplicații ce includ telefon, mesaje, hărți, muzică și aplicații compatibile ale unor terțe părți. O listă completă a acestor aplicații poate fi găsită la Apple.com/ios/carplay. Funcțiile pot fi controlate prin intermediul ecranului tactil de până la opt inci situat la înălțime pe consola centrală, prin telecomandă de pe volan (controlul volumului) sau prin comandă vocală.
Tehnologii premium pentru clasa compactă: IntelliLux LED® și altele
Este o noutate absolută și un element major de siguranță în noul Astra. Revoluționarul sistem patentat Opel, matrice de lumini complet LED de generație următoare, permite condusul cu faza lungă fără orbire și va fi disponibil în clasa compactă pentru prima dată pe Astra. Format din 16 segmente de LED-uri – opt pe fiecare parte a vehiculului – noul sistem de matrice cu LED-uri adaptează în mod automat și constant lungimea și distribuția fasciculului luminos la orice situație de trafic. În acest proces, sistemul funcționează împreună cu camera frontală Opel Eye. Imediat ce vehiculul iese din mediul urban, fază lungă este activată automat și rămâne așa. |
La viteze de 80 km/h, șoferii detectează obiectele de la marginea drumului cu 30 la 40 de metri mai devreme decât cu iluminarea convențională cu halogen sau xenon în faza scurtă. Acest lucru le acordă în jur de 1,5 secunde în plus pentru a reacționa. Nici orbirea celorlalți participanți la trafic nu este o problemă. Când camera detectează surse de lumină de la traficul din sens opus sau din spate, LED-urile individuale din zona în cauză sunt dezactivate, tăind pur și simplu lumina din jurul respectivelor vehicule. Restul drumului și împrejurimile sale rămân puternic iluminate. Cu acest grad de precizie și de adaptare, sistemul ridică tehnologia de iluminare la nivelul următor.
Sistemul nu doar iluminează împrejurimile mai puternic decât sistemele de iluminat convenționale, dar are și o viață mult mai lungă de funcționare decât farurile cu lămpi cu halogen sau xenon. Un alt avantaj este faptul că mișcările mecanice nu mai sunt necesare în far – segmentele LED individuale se activează sau dezactivează în funcție de situație, ceea ce contribuie, de asemenea, la durabilitate.
Pe lângă Opel OnStar și IntelliLux LED®, viitorii proprietari Astra se pot aștepta la numeroase de sisteme de siguranță, asistență și confort – multe de neegalat în acest segment.
Scaunele ergonomice testate și certificate AGR (Campania pentru un spate sănătos) sunt, de asemenea, remarcabile. Ele continuă tradiția Opel în excelentele scaune ergonomice, iar acum vin cu caracteristici suplimentare de confort. Noul Opel Astra va oferi scaun pentru șofer reglabil pe 18 direcții. Acesta are funcție de masaj, ventilație și posibilitatea de a ajusta lățimea. Și pasagerii din spate au motive să se aștepte la mai mult confort decât înainte: cele două scaune spate exterioare au posibilitate de încălzire disponibilă opțional.
Prin urmare, noul Opel Astra nu este doar mai sigur, mai confortabil, mai atractiv și mai modern decât oricând înainte, ci este și mai ușor, mai agil, mai aerodinamic și mai eficient în toate sensurile. Este drumul Opel spre viitor.