CEO-ul Opel Group invită la discuţii deschise pe tema viitoarelor reglementări privind emisiile de CO2

CEO-ul Opel Group invită la discuţii deschise pe tema viitoarelor reglementări privind emisiile de CO2

Reglementările actuale privind emisiile de CO2 sunt eficiente?

CEO-ul Opel Group invită la discuţii deschise pe tema viitoarelor reglementări privind emisiile de CO2

Rüsselsheim/Bruxelles.  Reglementările actuale privind emisiile de CO2 sunt eficiente?  Ce impact ar avea reducerea continuă a limitelor de emisii asupra industriei şi a economiei? Ce alternative putem găsi în viitor? Toate aceste aspecte au fost discutate de experţi, inclusiv de la Institutul Tehnologic din Massachusetts (MIT) şi Centrul European pentru Cercetări Economice (ZEW), în cadrul unui seminar organizat la Bruxelles de Opel şi Ministerul Federale al Afacerilor Europene din Hessa. CEO-ul Opel Group, Dr. Karl-Thomas Neumann, a invitat experţii la discuţii pe tema viitoarelor reglementări privind emisiile de CO2 aplicabile în industria auto.

Pentru perioada de după 2020, Dr. Neumann a propus un model bazat pe limite raţionale ale consumului de carburant pentru flotele auto şi pe factori adiţionali, cum ar fi integrarea în schema europeană de comercializare a certificatelor de emisii. „Viitorul ţintelor de CO2 după 2020 este un subiect deosebit de important pentru întreaga industrie. Opel doreşte să lanseze o discuţie obiectivă extinsă”, a declarat Dr. Neumann. Această abordare este susţinută de rezultate ştiinţifice: Prestigiosul Institut Tehnologic din Massachusetts a prezentat studiul realizat recent, care analizează avantajele şi dezavantajele sistemelor de reglementare curente.

Oamenii de ştiinţă au abordat subiectul din punct de vedere economic. Rezultatele au arătat că reglementările în vigoare, care iau în considerare doar ţintele de emisii ale autovehiculelor noi, prezintă slăbiciuni. Nu sunt foarte eficiente nici din punct de vedere al impactului asupra climei şi nici macroeconomic.

Reprezentanţii Centrului European pentru Cercetări Economice (ZEW) din Mannheim şi profesorul Andreas Löschel de la Universitatea Münster au prezentat alternative posibile. „Schema de comercializare a certificatelor de emisii pare a fi o variantă deosebit de viabilă. Schema se aplică deja centralelor electrice şi industriilor care utilizează cantităţi mari de energie – de ce nu ar putea fi aplicată şi în sectorul de transport şi rutier”, a explicat Löschel. John Reilly de la MIT a adăugat că includerea schemei de comercializare a certificatelor de emisii în reglementările privind emisiile de CO2 pentru sectorul autor ar însemna economii de 25 până la 60 de miliarde de euro anual la nivelul UE.

Prezentările oamenilor de ştiinţă au fost dezbătute intens în cadrul discuţiilor care au urmat. Pe lângă reprezentanţii MIT şi ZEW, la discuţii au participat oficiali UE de rang înalt, precum Philip Owen de la Direcţia Generală Politici Climatice a Comisiei Europene şi deputatul Jens Gieseke, alături de Richard Smokers de la Organizația Olandeză pentru Cercetare Ştiinţifică Aplicată (TNO). Reglementările privind emisiile de CO2 în vigoare pentru autoturismele şi autovehiculele comerciale uşoare înmatriculate în UE se concentrează pe consumul mediu al flotei de autovehicule noi a fiecărui producător din Uniunea Europeană. Au fost fixate ţinte de 130 g/km pentru acest an şi de 95 g/km pentru 2021.

Luând în considerare doar flotele de autovehicule noi, aceste reglementări ignoră marea parte a emisiilor de CO2produse în prezent. Acelaşi lucru se poate spune şi despre performanţa reală şi stilul de conducere. În plus, industriei auto i se aplică un tratament mai aspru decât altor industrii. „Avem nevoie de un cadru corect pentru reglementările privind emisiile de CO2. Este timpul să stabilim nişte condiţii cadru”, a afirmat Dr. Neumann.

Opel este unul dintre liderii europeni în materie de tehnologie auto şi stabileşte noi standarde în materie de eficienţă. De exemplu, cea mai economică versiune diesel a noului Corsa reduce emisiile de CO2 la 82 g/km în regim mixt, echivalentul unui consum de 3,1 l/100 km, făcând din noul Corsa cel mai economic model Opel existent în prezent pe piaţă şi cel mai economic autovehicul diesel.

În prezent, compania desfășoară cea mai amplă ofensivă de produse din istoria sa. 17 motoare economice noi şi 27 modele noi vor fi lansate pe piaţă până în 2018. Opel Group se arată optimist cu privire la atingerea ţintelor fixate pentru flotele auto până în 2021 datorită modelelor şi motoarelor sale ultramoderne.

În ultimii ani, Opel a înregistrat progrese considerabile în ceea ce priveşte reducerea emisiilor. Conform statisticilor UE, media emisiilor autovehiculelor noi vândute de General Motors în Uniunea Europeană între 2000 ţi 2013 a scăzut cu aproape o cincime, atingând valoarea de 132,8 g de CO2/km.

joi, 2 aprilie 2015 - Opel Erebus ★ ★ ★ ★ ★

Adresa sediului Erebus

Str. Ioan Bianu nr. 47
Sector 1, Bucuresti

Telefon

031 005 OPEL
      031 005 6735
0740 EREBUS
      0740 373 287

E-mail

office@opel-erebus.ro





Link-uri recomandate



Opel